LIPPU.FI Aineisto-ohje
Aineistojen toimitusosoite: aineisto@lippu.fi
Tuote | Koko | Aineistojen toimituspäivä & Lisätiedot: |
---|---|---|
Lippu.fi-verkkokaupan kuvakoot |
|
Toimitus: kumppanituki@lippu.fi |
Lippu.fi-etusivun mainospaikka |
|
Aineistojen toimitus viisi (5) arkipäivää ennen toimenpiteen alkua.
Jos aineisto viivästyy tai sitä ei toimiteta aineisto-ohjeiden mukaisesti tehtynä, toimenpiteen ei voida taata käynnistyvän haluttuna ajankohtana. Määräajat ovat voimassa myös, jos aineistoa halutaan vaihtaa kesken kampanjan. |
Lippu.fi-mobiilisovelluksen mainospaikka | Kuva 316x400px (100kt) | Aineistojen toimitus viisi (5) arkipäivää ennen toimenpiteen alkua.
Jos aineisto viivästyy tai sitä ei toimiteta aineisto-ohjeiden mukaisesti tehtynä, toimenpiteen ei voida taata käynnistyvän haluttuna ajankohtana. Määräajat ovat voimassa myös, jos aineistoa halutaan vaihtaa kesken kampanjan. |
Lippu.fin kuukausikirje | Kuvat koossa 156x198px | Aineistojen toimitus viisi (5) arkipäivää ennen toimenpiteen alkua.
Jos aineisto viivästyy tai sitä ei toimiteta aineisto-ohjeiden mukaisesti tehtynä, toimenpiteen ei voida taata käynnistyvän haluttuna ajankohtana. Määräajat ovat voimassa myös, jos aineistoa halutaan vaihtaa kesken kampanjan. |
Tapahtumajärjestäjän uutiskirje | Header-kuva 558×300 px + tekstiä noin 1000-1500 merkkiä. Koontiuutiskirje: header-kuva 558×300 px + ingressiteksti 500-1000 merkkiä + nostettavista tapahtumista kuvat 222×222 px, ja tekstiä 300 merkkiä / nosto. Nostoja mahtuu 3, 6 tai 9 kpl. | Aineistojen toimitus viisi (5) arkipäivää ennen toimenpiteen alkua.
Jos aineisto viivästyy tai sitä ei toimiteta aineisto-ohjeiden mukaisesti tehtynä, toimenpiteen ei voida taata käynnistyvän haluttuna ajankohtana. Määräajat ovat voimassa myös, jos aineistoa halutaan vaihtaa kesken kampanjan. |
Lippu.fi-uutiset | Kuva koossa 1080x1080px ja tiedoteteksti | Aineistojen toimitus viisi (5) arkipäivää ennen toimenpiteen alkua.
Jos aineisto viivästyy tai sitä ei toimiteta aineisto-ohjeiden mukaisesti tehtynä, toimenpiteen ei voida taata käynnistyvän haluttuna ajankohtana. Määräajat ovat voimassa myös, jos aineistoa halutaan vaihtaa kesken kampanjan. |
Facebook-, Instagram- ja Instagram stories -postaukset | Kuva-, video- tai gif-tiedostot koossa: 1080x1080px (FB ja IG feed) ja 1080x1920px (IG Stories). | Aineistojen toimitus viisi (5) arkipäivää ennen toimenpiteen alkua.
Jos aineisto viivästyy tai sitä ei toimiteta aineisto-ohjeiden mukaisesti tehtynä, toimenpiteen ei voida taata käynnistyvän haluttuna ajankohtana. Määräajat ovat voimassa myös, jos aineistoa halutaan vaihtaa kesken kampanjan. |
Facebook-kampanjat | Kuva: 1080x1080px. Tekstin määrä kuvissa saattaa vaikuttaa mainosten näkyvyyteen, Facebook suosittelee, että tekstin määrä kuvissa ei ylitä 20 % kuvapinta alasta.
Video: Videon suositeltu pituus max 15s ja kuvasuhde 4:5 |
Aineistojen toimitus viisi (5) arkipäivää ennen toimenpiteen alkua.
Jos aineisto viivästyy tai sitä ei toimiteta aineisto-ohjeiden mukaisesti tehtynä, toimenpiteen ei voida taata käynnistyvän haluttuna ajankohtana. Määräajat ovat voimassa myös, jos aineistoa halutaan vaihtaa kesken kampanjan. |
Instagram-kampanjat | Kuva: 1080x1350px tai 1080x1080px. Tekstin määrä kuvissa saattaa vaikuttaa mainosten näkyvyyteen, Facebook suosittelee, että tekstin määrä kuvissa ei ylitä 20 % kuvapinta alasta. Kuva Instagram Stories mainospaikalle koossa 1080x1920px. Stories kuvassa saa olla tekstiä, mutta 14 % kuvan ylä ja alareunasta suositellaan pitämään ilman tekstiä ja logoja.
Video: Pituus max 15s. Kuvasuhde 4:5 ja IG stories 9:16 |
Aineistojen toimitus viisi (5) arkipäivää ennen toimenpiteen alkua.
Jos aineisto viivästyy tai sitä ei toimiteta aineisto-ohjeiden mukaisesti tehtynä, toimenpiteen ei voida taata käynnistyvän haluttuna ajankohtana. Määräajat ovat voimassa myös, jos aineistoa halutaan vaihtaa kesken kampanjan. IG Stories kuvassa n. 14 % kuvan ala- ja yläreunasta ilman tekstiä ja logoja. |
Ohjelmallinen display |
Tiedosto: jpg, gif, html5 |
Aineistojen toimitus viisi (5) arkipäivää ennen toimenpiteen alkua.
Jos aineisto viivästyy tai sitä ei toimiteta aineisto-ohjeiden mukaisesti tehtynä, toimenpiteen ei voida taata käynnistyvän haluttuna ajankohtana. Määräajat ovat voimassa myös, jos aineistoa halutaan vaihtaa kesken kampanjan. Vinkit toimivaan banneriaineistoon: |
Ohjelmallinen Video | Pituus: suositus 16-20sec (mikäli ylittää 20s niin hinta on huomattavasti kalliimpi) Äänen taso: -23 LUFS Tiedosto: MP4 Kuvasuhde: Vaakavideot 16:9 (1920x1080px) tai 4:3 Pystyvideot 9:16 tai 3:4 |
Aineistojen toimitus viisi (5) arkipäivää ennen toimenpiteen alkua.
Jos aineisto viivästyy tai sitä ei toimiteta aineisto-ohjeiden mukaisesti tehtynä, toimenpiteen ei voida taata käynnistyvän haluttuna ajankohtana. Määräajat ovat voimassa myös, jos aineistoa halutaan vaihtaa kesken kampanjan.
|
YouTube | TrueView Video Pituus 12s – 3min Suositus 30s. |
Aineistojen toimitus viisi (5) arkipäivää ennen toimenpiteen alkua.
Jos aineisto viivästyy tai sitä ei toimiteta aineisto-ohjeiden mukaisesti tehtynä, toimenpiteen ei voida taata käynnistyvän haluttuna ajankohtana. Määräajat ovat voimassa myös, jos aineistoa halutaan vaihtaa kesken kampanjan. Tarkemmat aineistovaatimukset videotiedostolle: https://support.google.com/displayspecs/answer/6055025 |
Spotify | Audio-tiedosto, pituus maksimissaan 30 sekuntia. Tiedostotyypit: WAV, MP3, OGG. Maksimitiedostokoko: 1 MB. Audio: WAV – 16-bit 44.1 kHz MP3, vähintään 192 kbps RMS normalisoituna -14 dBFS Peak normalisoituna -0.2 dBFS.)
Äänimainoksen yhteyteen tuleva Companion Image koossa 640x640px. Tiedostotyyppi JPEG tai PNG. Maksimitiedostokoko: 200 KB. |
Aineistojen toimitus viisi (5) arkipäivää ennen toimenpiteen alkua.
Jos aineisto viivästyy tai sitä ei toimiteta aineisto-ohjeiden mukaisesti tehtynä, toimenpiteen ei voida taata käynnistyvän haluttuna ajankohtana. Määräajat ovat voimassa myös, jos aineistoa halutaan vaihtaa kesken kampanjan. Compliance: VAST 2.0 only |
Kampanja-aineistot
LIPPU.FI-ETUSIVUN MAINOSPAIKKA
Etusivun tapetti
Lippu.fin etusivun tapetti banneri, koostuu kahdesta kuva aineistosta:
Vinkit etusivun tapettiin:

Kampanja-aineistot
Facebook + Instagram
Taustaa:
Saavutettavuuden parantamiseksi:
Varmista, että kuvissa on taustan ja tekstin välillä riittävän suuri kontrasti. Taustan ja tekstin välisen kontrastin voi tarkistaa esim. tällä verkkosivulla: https://webaim.org/resources/contrastchecker/
Lisää videoihin tekstitys. Moni sosiaalisen median käyttäjä ei laita ääntä päälle videoita katsoessaan, vaan lukee tekstityksen. Tekstitys parantaa myös videon saavutettavuutta.
Kampanja-aineistot
Ohjelmallinen display
Lippu.fin vinkit onnistuneeseen display-aineistoon:
Bannerin tulisi erottua nettisivustoilta ja kiinnittää huomio → gif.-bannerit toimivat hyvin
Bannereita katsotaan keskimäärin 1-2 sekuntia, joten tekstiä tulisi olla maltillisesti varsinkin pienemmissä bannereissa
Lisää bannereihin helposti tunnistettava ja suurelle yleisölle tuttu elementti, esim. tunnetun artistin kasvot tai tunnistettava logo
Lisää bannereihin selkeästi erottuva call-to-action, esim. ”Osta liput täältä” –painike → Parantaa klikkausprosenttia huomattavasti
Lisää bannereihin Lippu.fi-logo.
Kuva- tai gif-tiedostot koossa:



